Studia mają uczyć przekazywania informacji w tekstach użytkowych (np. w opisach usług na stronach ofertowych, w artykułach informacyjnych, FAQ‑ach, regulaminach, instrukcjach, mejlach i tradycyjnej korespondencji adresowanych do klientów firm i urzędów), które spełniałyby wymóg jasności, przystępności, etyczności z jednoczesnym zachowaniem reguł poprawności językowej.
Do procesu rekrutacji na studia podyplomowe może przystąpić kandydat posiadający dyplom licencjata lub magistra (na dowolnym kierunku).
Po studiach absolwenci mogą znaleźć zatrudnienie w urzędach centralnych, wojewódzkich i samorządowych, instytucjach rynku prasy codziennej, instytucjach świadczących usługi dla obywateli, w tym spółkach ubezpieczeniowych, centrach medycznych, portalach internetowych, bankach itp.
Warunkami ukończenia studiów są:
- uzyskanie wszystkich efektów uczenia się określonych w programie studiów;
- uzyskanie wszystkich punktów ECTS wymaganych do ukończenia studiów;
- pozytywnie oceniona pisemna praca dyplomowa: praca projektowa polegająca na opracowaniu wersji tekstu zgodnie z zasadami prostego języka (z wykorzystaniem dostępnych aplikacji, opisem wraz z uzasadnieniem zastosowanych zmian, na wybranym przez osobę studiującą przykładzie) albo zgodnie z wytycznymi WCAG.